Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit d6c33e8f authored by Janos's avatar Janos
Browse files

Merge branch 'main' of git.imp.fu-berlin.de:wise2023_jumpnrun/jumpnrun

parents b6692783 f0e3d5b3
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
...@@ -51,6 +51,7 @@ bool gameLoop(enum vehicle theme,SDL_Renderer* renderer) { ...@@ -51,6 +51,7 @@ bool gameLoop(enum vehicle theme,SDL_Renderer* renderer) {
case SDL_QUIT: case SDL_QUIT:
end_game = true; end_game = true;
quit_game = true; quit_game = true;
break;
// any key input starts game and takes player input // any key input starts game and takes player input
case SDL_KEYDOWN: case SDL_KEYDOWN:
start_game = true; start_game = true;
......
...@@ -215,15 +215,6 @@ Nachb.: Das Spiel wird erneut gestartet, wenn y gedrückt wird. Wenn n gedrückt ...@@ -215,15 +215,6 @@ Nachb.: Das Spiel wird erneut gestartet, wenn y gedrückt wird. Wenn n gedrückt
*/ */
int end_screen(SDL_Renderer* renderer) { int end_screen(SDL_Renderer* renderer) {
//Schriftart, -farbe und -groesse festesetzen
TTF_Font *font = TTF_OpenFont("images/Go-Mono.ttf", 28);
if (font == NULL) {
SDL_Log("Schriftart konnte nicht geladen werden! SDL_ttf Error: %s\n",
TTF_GetError());
return -1;
}
if (SDL_SetRenderDrawColor(renderer,255,255,255,0) !=0) { if (SDL_SetRenderDrawColor(renderer,255,255,255,0) !=0) {
SDL_Log("Farbe konnte nicht gesetzt werden! SDL_Error %s\n",SDL_GetError()); SDL_Log("Farbe konnte nicht gesetzt werden! SDL_Error %s\n",SDL_GetError());
return(-1); return(-1);
...@@ -242,7 +233,7 @@ int end_screen(SDL_Renderer* renderer) { ...@@ -242,7 +233,7 @@ int end_screen(SDL_Renderer* renderer) {
} }
// Text ausgeben // Text ausgeben
SDL_Surface* surfaceMessage = TTF_RenderText_Blended_Wrapped (font, "Nochmal? (y)/(n)", (SDL_Color) {255, 255, 255, 255}, 200); SDL_Surface* surfaceMessage = TTF_RenderText_Blended_Wrapped (font, "Nochmal? (y)/(n)", (SDL_Color) {255, 255, 255, 255}, 8*200);
if (surfaceMessage == NULL) if (surfaceMessage == NULL)
printf("Text Surface loading failed: %s\n", TTF_GetError()); printf("Text Surface loading failed: %s\n", TTF_GetError());
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Please register or to comment